Kundservice
Här finner du svar på de flesta frågorna rörande köp av våra skor. Hittar du inte svaret? Hör av dig till oss så hjälper vi till.
Hur gör jag en beställning?
På produktsidan väljer du storleken. Kontrollera gärna din storlek med hjälp av vår storleks guide. Längst upp till höger har din produkt hamnat i varukorgen. Klicka på varukorgen och du kommer till kassan. Där registrerar du dig med namn, adress, både mobil och mejl adress, via Klarna. Dessa uppgifter måste vi ha för att kunna informera dig om leveransen.
Hur vet jag att min order har genomförts?
Du kommer att få en bekräftelse på mejl. Du kan då kontrollera att dina personuppgifter och din order stämmer.
Hur vet jag att min order har genomförts?
Du kommer att få en bekräftelse på mejl. Du kan då kontrollera att dina personuppgifter och din order stämmer.
Kan jag ändra min order efter att den är gjord?
Nej, du får ta emot paketet och returnera det på egen bekostnad.
Vilka kostnader kan tillkomma?
Totalpriset ser du alltid i kassan innan du betalar. För att komma dit klickar du på ”varukorgen” längst upp i högra hörnet. I kassan ser du sedan totalpriset för din order. Där kan du ändra antalet om du råkat göra fel.
Kan jag köpa Scholl skor i fysiska butiker?
Gå till Hitta återförsäljare och skriv ditt postnummer eller stad, då hittar du butikerna.
Hur betalar jag?
Du har flera valmöjligheter 14 dagars faktura, PIX, 6-24 månaders finansiering, direktdebitering med BankID, banköverföring, Visa, Mastercard, Amexia allt via Klarna Checkout.
Vad gäller för leveranstid?
Scholl erbjuder fri frakt med DB Schenker. Leveransen sker mellan 1-3 vardagar.
Vad gäller vid returer?
Returrätten gäller 14 dagar efter att du har fått din vara. Du får stå för returfrakten själv. Skicka din retur till: Schenker Logistic AB, c/o Ericson & Saether (pronera.se), Leveransvägen 2, 43870 Landvetter. Du kan gärna returnera med PostNord.
Vid retur pga. fel storlek eller att du är missnöjd med varan gäller det att du endast har provat skon, den skall absolut inte ha använts utomhus, att skolådan inte är skadad, att du inte tejpar eller klistrar returetiketter eller liknande direkt på lådan. Packa väl, vi måste tyvärr debitera om förpackningen är skadad så att den inte går att använda mer. Så snart din retur finns registrerad och godkänd hos oss får du dina pengar tillbaka. Om du valde att betala via faktura med Klarna så kommer återbetalningen att ske via dem.
Vad gäller vid reklamation?
Scholl följer reglerna för reklamationsrätten och konsumentköplagen. Alltså är inte normalt slitage en reklamation. Reklamationen mot Scholl måste göras inom skälig tid, dock senast 3 år efter köpet. Vi förbehåller oss rätten att laga skon i första hand, annars skickar vi ut en ny sko eller så gör vi ett återköp. Vid reklamation får du stå för returfrakten. Kvitto eller orderbekräftelsen skall bif. i reklamationen.
Förekommer det skadliga eller allergiframkallande substanser i produkterna?
Scholl ställer höga krav gällande kemikalier och inspekterar produkterna genom stickprov i auktoriserade laboratorier. Vi jobbar med testade material och följer kraven från lagstiftningen. Vårt mål är en 0-vision mot farliga kemikalier i våra produkter.
Kontakta oss
Kontakta oss på kundservice@ericsonsaether.se eller fyll i formuläret nedan, så hör vi av oss.