Köpvillkor
Nedan följer våra köpvillkor. Vi tillämpar Konsumentköplagen. För att vara kund hos oss måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans medgivande. Vi hänvisar till Föräldrabalken
Företagsinformation
Telefon: 0322-67 01 50, öppettider vardagar 8,00 till 17,00.
Organisationsnummer: 556395-5722
E-postadress: kundservice@ericsonsaether.se
Köp
Klicka på den varan du önskar köpa. På produktsidan väljer du storleken. Kontrollera gärna din storlek med hjälp av vår storleks guide. Längst upp till höger har din produkt hamnat i varukorgen. Klicka på varukorgen och du kommer till kassan. Där registrerar du dig med namn, adress, både mobil och mejl adress. Dessa uppgifter måste vi ha för att kunna informera dig om leveransen. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Varje vara anges med pris inklusive moms.
Betalning
Du har flera valmöjligheter 14 dagars faktura, PIX, 6-24 månaders finansiering, direktdebitering med BankID, banköverföring, Visa, Mastercard, Amexia allt via Klarna Checkout.
Leverans & frakt
Scholl erbjuder fri frakt. Leveransen sker mellan 1-3 vardagar. Om du inte hämtar ut ditt paket debiterar vi dig 200: – för frakter och hanteringskostnader. Du har ungefär 10-14 dagar på dig att hämta paketet.
Returrätt
Returrätten gäller 14 dagar efter att du har fått din vara. Du får stå för returfrakten själv. Skicka din retur med hjälp av returinformationen som du hittade i skokartongen. Hittar du den inte kontakta vår kundtjänst. Vid retur pga. fel storlek eller att du är missnöjd med varan gäller det att, du endast har provat skon, den skall absolut inte ha använts utomhus, att skolådan inte är skadad, att du inte tejpar eller klistrar returetiketter eller liknande direkt på lådan. Packa väl, vi måste tyvärr debitera om förpackningen är skadad så att den inte går att använda mer. Så snart din retur finns registrerad och godkänd hos oss får du dina pengar tillbaka. Om du valde att betala via faktura med Klarna så kommer återbetalningen att ske via dem.
Reklamation
Scholl följer reglerna för reklamationsrätten och konsumentköplagen. Alltså är inte normalt slitage en reklamation. Reklamationen mot Scholl måste göras inom skälig tid, dock senast 3 år efter köpet. Vi förbehåller oss rätten att laga skon i första hand, annars skickar vi ut en ny sko eller så gör vi ett återköp. Vid reklamation får du stå för returfrakten. Kvitto eller orderbekräftelsen skall bif. i reklamationen.
Privat policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall kundservice@ericsonsaether.se. Se även vår integritetspolicy.
Tvister
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.